Вітчизняна інфраструктура переживає справжню революцію. Коштом держави та інвесторів в країні стартували масштабне будівництво доріг, реконструкція портів і запуск не працюючих аеропортів. Який слід в новітній історії України залишить цей етап та чи можна вважати його переломним розповів голова Проєктного офісу з розвитку державно-приватного партнерства в інфраструктурі “SPILNO” Тарас Бойчук.

За матеріалом ІА UNN.

Бойчук переконаний, що передумовою глобальних змін і відходу від спадку Радянського Союзу перш за все стала політична воля.

“До 2014 такого підходу взагалі не було. Але останнім часом — з 2019 року — цьому приділяється особлива увага та рекордні за обсягами ресурси на фінансування робіт з відновлення інфраструктури. Діючі чиновники взяли вектор у бік відновлення існуючої інфраструктури і будівництва нової. Вони активно шукають можливості відновлення інфраструктури шляхом залучення приватного капіталу. Іде масове відновлення та будівництво доріг, передача у концесію аеропортів. Деякі міста, наприклад Запоріжжя, відновлюють аеропорти за рахунок кредитних коштів, інші, наприклад, Дніпро шукають державне фінансування для цього. У свою чергу міністерство інфраструктури досліджує, як можна розвивати регіональні аеропорти — в Херсоні, Чернівцях, Рівному. Як можна відновити аеропорт в Ужгороді, і побудувати у Мукачево. І я певен, що цей етап стане переломним для країни”, — зазначає фахівець.

Адже Україна “сиділа” на старих інфраструктурних здобутках останні 30 років, зауважує Бойчук.

“На тих, що залишилися нам у спадок від Радянського Союзу. Ми просто облаштовували цю інфраструктуру, не створюючи нічого нового. Тому, сьогоднішній курс — це правильний крок у розумного напрямку. Головне тепер правильно і грамотно освоїти кошти. Тобто так, щоб від інвестиційних проектів суспільство отримало найбільшу користь. А це можна зробити шляхом правильної пріоритезації: спочатку відновлювати ті проекти, які мають найбільшу економічну додану вартість. Щоб ресурси, які направляються від платників податків і від приватних інвесторів, були освоєні максимально грамотно”, — говорить Бойчук.

Ключову роль в інфраструктурній революції нині відіграє профільне Міністерство, яке є рушієм модернізації країни.

“Ключову роль відіграють ті міністерства і відомства, які займаються формуванням та реалізацією політики там, де ці проекти реалізуються. Якщо ми говоримо, наприклад, про автомобільні дороги — то це Кабмін, Мінінфраструктури та Укравтодор. Тут вони стараються робити максимум, шукають нові інструменти для цього. Так, зокрема, МІУ сьогодні готує велику презентацію нового способу відновлення доріг. Додам, що захід буде проводитися у кінці жовтня. Думаю, що вони на правильному шляху. Так само зараз відбувається формування стратегії економічного розвитку. Профільне міністерство приділяє цьому процесу велику увагу: для формування стратегії воно залучає кращих експертів. Якщо те, що сьогодні анонсує МІУ буде реалізовано – це буде великий інфраструктурний прорив і стрибок вперед”, — резюмував він.

Нагадаємо, цього року Україна вперше успішно передала у концесію порти “Херсон” та “Ольвія”. “Ольвія”, зокрема, передана катарській компанії, яка взяла на себе зобов’язання інвестувати в порт 3,4 млрд грн і ще 80 млн грн — в інфраструктуру Миколаєва. У той же час платіж державі становитиме 80 млн грн з урахуванням індексації та 0,75% від чистого доходу концесіонера, що в 16 разів більше, ніж прибуток порту за минулий рік.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я